top of page
  • תמונת הסופר/תAssaf Shaish

ארבעה בעלי מקצוע שחייבים כשהולכים לקנות או לשכור נכס

עודכן: 28 ביוני 2023

כל המאמרים שלי חשובים (לפחות ככה אני רוצה להאמין) למי שרוצה בית או עסק מדהים, אבל המאמר הזה חשוב בצורה יוצאת דופן כי הוא ייגע בתחילת התהליך, עוד אפילו לפני רכישת או השכרת הנכס ויכול לחסוך לכם הרבה כסף ועוגמת נפש.

בבניית בית, קניית דירה או הקמת עסק יש שלושה שלבים עיקריים: שלב מציאת הנכס והרכישה, שלב התכנון ושלב הביצוע - הבנייה, השיפוץ. היום נדבר על השלב הראשון, כן, פחות קשור לעיצוב ותכנון אבל השלב הכי חשוב אם לא ה.... החלטתי להקדיש לנושא מאמר בעיקר בעקבות רצף של אירועים שהאחרון בהם היה כשהתלוותי לחבר יקר שמעוניין לפתוח עסק וביקש שאצטרף לבחון פוטנציאל של כמה מקומות.

אז נתחיל...


כשאתם רוצים לקנות או לשכור נדל"ן ישנם ארבעה יועצים (אמיתיים, לא השכן שיודע הכול) שחייבים את הליווי שלהם, הם שווים הרבה מאוד כסף ויחסכו עוגמות נפש משמעותיות (כבר אמרנו...):


מתווך.ת - נכון שיצא להם שם לא משהו, בעיקר בשוק השכירות המטורף, אבל מתווך טוב, ורובם כאלו, דואגים קודם לטובת הלקוח ורק אחרי זה לכל הנושא של העמלות. מתווך מקצועי יעזור לכם למצוא נכס שמתאים לצרכים שלכם אבל יכול לתת לכם עוד הרבה תובנות - איך הסביבה, איפה לומדים, איזה עוד עסקים יש באזור, מי מהם עובד חזק ומי פחות, איך השכנים, איך עומסי התנועה, מה פוטנציאל ההשכרה של הנכס ומה התשואה הצפוייה באזור בשנים הקרובות. הוא כבר לא רק מתווך אלא יותר יועץ נדל"ן. קחו מתווך, אנחנו לא מבינים בנדל"ן וזאת ההוצאה הכי גדולה שרובנו נעשה בחיינו.

מתווך

יועץ.ת משכנתאות / יועץ.ת פיננסי - גם מי שלא צריך משכנתא לקניית בית כדאי שיקח אחד כזה, למה? כי קודם כל כשמדובר בסכומים של משכנתא, את עלות שכרם הם מחזירים כבר בחתימת ההסכם. דבר שני ויותר חשוב זה כי הם מבינים בכסף, רובנו לא! הם יידעו מה התנאים הכי נכונים לקחת משכנתא, אילו מסלולים, איך למחזר, איזה בנק יותר טוב לכם, מה הפריים, איך גרייס ושפיצר קשורים וכולי... הם גם יגלו לכם שעדיף לקחת הלוואה, למשל על חשבון קרן השתלמות מאשר לנצל כסף נזיל שיש לכם (אל תשאלו אותי למה, אני לא יועץ פיננסי אני רק יודע שכשיש ריביות נמוכות על הלוואות שווה לקחת כזו), הם יעזרו לכם למנף את מה שיש בצורה הכי טובה והכי רווחית. בהלוואות של עשרות שנים זה שווה הרבה כסף.

יועץ פיננסי

עורך.ת דין שמתמחה בנדל"ן - לא, חוזה סטנדרטי של הקבלן/יזם זה לא מספיק טוב ובטח לא כזה שהורדתם מהרשת. עו"ד שמתמחה בנדל"ן קודם כל יגן עלייכם מכל מיני חולרות שמסתובבות בשוק הזה, כל מיני אנשים שמוכרים נכסים לא שלהם, או דירות שיש עלייהן שעבוד או מישכון. עורך דין טוב מבין גם בכל מיני גופים כמו רשות מקרקעי ישראל (לא עליינו, מצטער), טאבו, ועדות תכנון וכולי... אי אפשר להתנהל היום בלי מישהו שייצג את האינטרס שלכם. תזכרו שהצד השני דואג קודם כל לאינטרס שלו והאינטרס הזה הוא להרוויח כמה שיותר כסף והרבה פעמים גם לא ביושר. קחו עורך דין.


מעצב.ת - ליווי של מעצב עוד בשלב קניית הנכס יעזור לכם להבין את הפוטנציאל של הנכס, האם אפשר להפוך דירת ארבעה חדרים לחמישה? האם המשרד יספיק לכל העובדים ולהתנהלות היומיומית? לפעמים מתווכחים עם בעל הנכס על 500 שקל שכירות ולא שמים לב שבשביל לעבוד במשרדים האלו צריך שיפוץ של 150 אלף שקל. האם לקנות דירת קבלן חדשה או באותה עלות לשפץ יד שנייה, ככה תקבלו דירה משופצת שמתואמת לכם בול ולא משהו שקבלן בנה. האם החלום שלכם לאמבטיה עומדת באמצע הסלון (בלי שיפוטיות כן?) אפשרי או לא? ואם אתם בדילמה אם העובש זה לחות או נזילה אם המזגן הקיים תקין או שתצטרכו גם להחליף מזגן אז המעצב יביא לכם יועצים שיענו על השאלות. קחו הכול בחשבון, הוצאה של עשרות אלפים על מיזוג בעסק חדש זה לא פשוט.



יש עוד הרבה יועצים, אלו הארבעה שאתם צריכים כשאתם מתחילים לחפש נכס לעצמכם או להשקעה. אגב לכל אחד מהיועצים האלו יש לי המלצות מעולות, אז אם אתם צריכים תתקשרו עכשיו, אל תגידו מחר.


32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page